خرمای مضافتی -خرمای پیارم

  • ۰
  • ۰

خرمای پیارم صادراتی

قیمت خرمای پیارم


خرمای پیارم

 صادراتی در جنوب ایران و استان هرمزگان، یکی از خوش مزه ترین خرماهای نیمه خشک ایران و جهان است که  تولید می شود و مخاطبان جهانی دارد. نخل های خرمای پیارم صادراتی عمدتا در دامنه کوه ها کاشته می شود و تقریبا کشت آن ارگانیک بوده و ماده شیمیایی در تولید آن اصولا کاربردی ندارد. پوست نازک به رنگ قهوه ای تیره و ظاهری شکلاتی دارد. قند خرمای پیارم صادراتی  فروکتوز بوده و سریع الهضم است. خرمای پیارم صادراتی را معروف ترین محصول کشاورزی هرمزگان می دانند.خرمای پیارم صادراتی که به خرمای شکلاتی معروف است به علت خشک بودن و قابل نگهداری بودن در مدت طولانی طرفداران زیادی در بازارهای داخلی و خارجی دارد. خرمای پیارم صادراتی  دارای ویتامین ب ۱ و ب ۲ و مواد معدنی کلسیم، پتاسیم، فسفات، منیزیم و آهن است و شهرستان حاجی آباد به علت داشتن آب و هوای گرم و خشک تنها منطقه کشت پیارم در ایران به شمار می رود. بیشترین نخلستان‌های خرمای پیارم صادراتی در دهستان‌های درآگاه و طارم، تزرج، سیروئیه و اطراف شهر حاجی آباد است.

در سال میزان زیادی ازخرمای پیارم به خارج از کشور صادر میشود یکی از دلایل بالا بودن قیمت خرمای پیارم ، کمیاب بودن خرما و تقاضای بالای خرید آن است که این امر باعث شده بسیاری از بازرگانان  قبل از برداشت اقدام به پیش خرید ویا اجاره نخلستان های منطقه کنند. فصل برداشت خرمای پیارم از اوایل شهریور تا اواخر مهر با توجه به آب و هوای محل کشت متغیر است.

 

خرمای پیارم صادراتی

خرمای پیارم صادراتی با دیگر خرماهای موجود باکیفیت ترین خرمای دنیا در روستای تزرژ هرمزگان کشت میشود.

در سال میزان زیادی از خرمای پیارم صادراتی به خارج از کشور صادرمیشود یکی از دلایل بالا بودن قیمت این خرما کمیاب بودن خرما و تقاضای بالای خرید آن است که این امر باعث شده بسیاری از بازرگانان قبل از برداشت اقدام به پیش خرید خرما کند ویا اجاره نخلستان های منطقه فصل برداشت خرمای پیارم صادراتی از اوایل شهریور تا  اواخر مهر با توجه به آب و هوای محل کشت متغیر است.

 

 

خرمای پیارم صادراتی

خواص خرما

نقش مهم خرمای پیارم صادراتی در خون سازی و کاهش قند خون و هم چنین عاملی برای تقویت رژیم غذایی سالم بسیار مهم است که باید به آن توجه داشت.

خرما معمولا تیره است و گفته شده که خوراکی های تیره، افزایش دهنده حافظه و هوش هستند. خرما را محبوب گیاهخواران می دانند.

خرمای پیارم صادراتی فواید زیادی دارد. حتی از ضایعات آن، اتانول که نوعی سوخت طبیعی است، تولید می شود. استان کرمان با تولید بیش از نیمی از خرمای کشور، تولید کننده اول خرمای ایران در کنار استان خوزستان محسوب می شود که بازار های صادراتی فراوانی را نیز در اختیار دارد. تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن خرمای پیارم صادراتی  در استان زر خیر کرمان که یک چهارم آن به خارج از کشور به خصوص کشورهای جنوب شرق آسیا مانند مالزی صادر می شود،‌ نشان دهنده اهمیت راهبردی خرمای پیارم صادراتی در اقتصاد این استان است.

 

شرکت صادرات خرما ( کریستال ) نماینده فروش خرمای صادراتی ایران شامل خرمای پیارم صادراتی ،خرمای مضافتی ، کبکاب، زاهدی، سایر، ربی، شهابی و خاصویی به قیمت مستفیم از کشاورز یا یه اصلاح قیمت سر زمین می باشد.

 

خرما محصولی که ارز می آورد و کشاورزی را زنده می کند

به جنوب و نواحی گرمسیر ایران که میروی بوی خوش نخلستان ها و درخت های خرما مشامت را نوازش می دهد خرما این محصول بومی ایران که یکی از کالری زاترین و دلچسب ترین میوه ها و مواد خوراکی است. به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد خرما این محصول بومی ایران که یکی از کالری زاترین و دلچسب ترین میوه ها و مواد خوراکی است به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد می تواند از جمله محصولات استراتژیک کشاورزی ایران باشد .

با توجه به گشایش های چند سال اخیر در امر صادرات غیر نفتی ولی باز هم موانع و مشکلات بسیاری در امر صادرات خرما مشاهده میشود که نیازمند بازنگری در برخی مسایل و قوانین  توسط مسولین امر میباشد تا بتوانیم سهم بیشتری از این بازار بکر را نصیب کشور مان کنیم.

  • ۹۷/۱۰/۰۹
  • کریستال دتا

خرمای پیارم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی